Ovo su najveći mitovi o letenju avionom: Da li se vrata mogu otvoriti tokom leta

12

Mnogi putnici se plaše letenja avionom i pitaju se kako je moguće da se tako ogromna mašina poput aviona uspije odlijepiti od zemlje i poletjeti. Za mnoge je avion i dalje pomalo misterija, a što i nije čudo, s obzirom na to da se u neke mitove o njima još vjeruje.

Od toga koje je sjedište u avionu najsigurnije do toga zašto neke kompanije ukidaju 13. red i šta se dešava s avionskim otpadom, odgovara pilot Midhat Slatina za Avaz.

1. Rizično otvoriti vrata aviona tokom leta

Nije tačno. Bez ikakve sumnje, svako bi skočio u akciju kada bi uočio da neko od putnika pokušava otvoriti vrata. Ali, ne plašite se, nema otvaranja. Barem, ne ručno. Kada avion leti, kabina je pod pritiskom, što znači da bi bila potrebna nadljudska snaga da bi se vrata otvorila, tvrdi pilot Slatina.

2. Putnik se brže napije kad leti avionom

Nije tačno. No, s obzirom na to da u avionu ne vlada pritisak kakav je na nivou mora i da ima manje kisika u zraku, možete imati osjećaj da ste pijani. Ukoliko naručujete veći broj pića, ili počnete miješati svoje koktele, možete se napiti. Piše Hayat.ba

3. Iz aviona se tokom leta izbacuju fekalije iz WC-a

Fizički je nemoguće da pilot prazni rezervoar s otpadom dok avion leti. U Americi je bilo slučajeva kada su ljudi prijavili da ih je pogodio otpad iz aviona, ali to je nemoguće. Stoga je Federalna administracija za aviosaobraćaj (FAA) bila primorana izdati saopćenje o tome.

4. Možete se zaglaviti na WC šolji ako pustite vodu dok još sjedite

– Samo u slučaju da vaše tijelo napravi savršeni vakuumski spoj s toalet šoljom, možete se zaglaviti. Ali, šanse da se to postigne su nikakve – pojašnjava Slatina.

5. Zrak koji cirkulira avionom širi bolesti

– Zrak se kreće dok ne uđe u donji dio trupa, odakle polovina ispuše u vanjsku sredinu. Ostatak prolazi kroz filtere, onda se ponovo miješa sa svježim zrakom i ciklus se ponavlja. Dakle, zrak u avionima iznenađujuće je čist – tvrdi Slatina.
Ali, pazite na površine. Ako se razbolite nakon leta, postoji veća vjerovatnost da je to od nečega što ste dotaknuli – toaletni ormar, naslon za ruku ili sto za umivaonik – umjesto nešto što ste udahnuli.

6. Pojas smanjuje šanse da preživite nesreću

Pojas je daleko korisniji nego što može škoditi, te nije pogrešno misliti da može donekle zasmetati prilikom hitnog napuštanja aviona.

7. Piloti kontroliraju protok zraka kako bi uštedjeli gorivo

– Ideja da piloti mogu smanjiti nivo kisika je besmislena. Nivo se regulira automatskim procesom održavanja atmosferskog pritiska u kabini -, ističe Slatina.

8. Neki avioni nemaju 13. red

Istina, neke aviokompanije ukinule su 13. red u avionima kako ne bi plašile sujevjerne putnike. Među njima su „Air France“, „Emirates“, „Lufthansa“ i „Ryanair“. Također, neke kompanije nemaju čak ni 17. red, zbog toga što se smatra nesretnim u Italiji i Brazilu.

9. Maske za kisik su prevara da bi se putnici smirili u slučaju nesreće

Ova ideja je daleko od istine, kaže Slatina. Ako bi kabina izgubila pritisak, putnici bi morali da dišu na visini od 10.000 metara, gdje nema nedovoljno kisika. Dok piloti ne spuste letjelicu na oko 3.000 metara, gdje je zrak bogat kisikom, maske pomažu da dišete normalno, što je od velikog značaja.

– Letenje avionom nosi puno uzbuđenja, oduševljenja i moja preporuka putnicima bi bila da se raduju tom lijepom doživljaju. Potrebno je samo da slijede uputstva koja se pri kupovini karte dobivaju na uvid i to su univerzalna pravila za sve aviokompanije svijeta – zaključuje pilot Midhat Slatina.

(Minut.ba)

Komentari su onemogućeni.